12 martie 2009

And again... [Requiem for a dream]

Nu stiu sigur daca sa va recomand filmul sau nu... sunt de parere ca esti singurul film pe care l'am vazut pana acum care ilustreaza intr'o maniera foarte clara, practic iti arunca in fata imagini si trairi, caderea in dizgratie a omului in toate modurile posibile... Decaderea umana. De la droguri, la mass-media,gambling, iubire, bani, sex, obsesie, dezamagire... toate "drogurile" societatii... absolut tot se gaseste in acest film.
Pana si titlul filmului spune asta... recviem pentru un vis [tr. RECVIÉM, recviemuri, s.n. (În Biserica romano-catolică) Slujbă religioasă pentru pomenirea unei persoane decedate; muzică corală compusă pentru această slujbă.** Compoziţie corală cu orchestră, alcătuită din mai multe părţi, scrisă pe textul liturgic al misei funebre. [Scris şi: requiem. – Pr.: -vi-em] – Din lat. requiem [aeternam dona eis], fr. requiem.]... slujba pentru un vis... un vis decedat...
Nu pot spune decat ca e tulburator filmul si te face sa te gandesti la multe... va recomand sa il vedeti de mai multe ori si sa trageti concluzii de fiecare data...
Am gasit si un site destul de infiorator [ http://www.requiemforadream.com ].


Astept si parerile voastre despre filmul asta :)

24 de comentarii:

Anonim spunea...

unii spun ca filmul asta iti face pofta gravv de ceva high :))

oricum..e f tare!:X

Ale spunea...

ahh parerea mea e ca tocmai, nu trebuie sa iti faca pofta de ceva high:P

Anonim spunea...

Filmu e vechi...dar e ok...;)

CLICK

Ale spunea...

oricat de vechi ar fii filmul, viciile si dependentele sunt prezente si astazi... e un semnal de alarma, cred eu:)

Anonim spunea...

din orice punc de vedere as' privi filmu nu as' putea sa-mi dau cu parerea pt ca nu l-am vazut deci o sa scriu un cmentariu cu nonsens fara nici o valuare si mare lucru nu am inteles din ce ai vrut sa scrii pt simplul fapt care l-am mai spus (dar o sa ma repet numai ca asa imi place si nuj ce sa scriu) ca nu am vazut filmul, si totusi vicii droguri mass-media... ce sa zici vicii niste chestii pe care toti le avem si de care majoritatea vrem sa scapam de exemplu eu fumez si la mine ca la toata lumea e un viciu singura diferenta intre mine si majoritatea dintre voi e ca mie imi place sa fumez pt simplul fapt ca merge la o cafea sau cand esti stresat sau oricand si imi place la gust faptu ca mirosi ca o scrumiera nu ma prea deranjeaza ca is tipu de om nu femeie om subliniez ca sa inteleaga toata lumea care prefera sa fie un porc care bea si fute cand are chef decat sa fiu lingau care se tine de o persoana i duce flori la la al si plange ca porcu i fute femeia mult dorita si visata la care nu va ajunge niciodata. dar sa revenim la acest zis subiect: drogurile? nuj ce cacat is alea pt ca nu am consumat niciodata si cand a refer ca nu am consumat droguri le exclud de pe lista narcoticelor pe maria si pe ioana! mass-media plm o chestie inventata de un destept pt a manipula prostii si totusi e ceva ce ma amuza cand vad la tv o gramada de oameni prosti fara cultura care nu au altceva mai bun de facut decat sa se dea in spectacol si sa faca pe maimutele... asi fi ipocrit sa spun ca eu nu sunt manipulat de mass-media pt ca sunt.. prin simplul fapt ca urmaresc cretinii aia zi de zi sunt distras de la problemele reale ale societatii in care traim si de la toate chestiile de substrat de care si-ar da seama si ultimu sobolan din cimitiru de pe deal din spatele spitalului.. toti suntem manipulati chiar si ce din mass-media care cred ca fac divertisment.. e na divertisment mare frecareala sa vezi o pizda siliconata care urla ca o disperata dupa pula sa o sune lumea mai ceva ca la linia erotica si sa castige nustiu cate zeci de mii de lovele ca de banu e ban si ne inghesuim toti ca prostii la el! si ca sa inchei asa intr-o nota buna tot commentu acesta asi vrea sa va pun o intrebare: de ce plm am scris toata treaba asta?

Anonim spunea...

Desi astepti pareri despre film cred ca vei accepta si "interventia "mea care va spune altceva dar care va atinge cele cerute de tine .
Plecand de la cele enumerate de tine si despre slabiciunile umane din film , slabiciuni pe care le gasi la tot pasul , deci nimic nou sub soare , cred ca adevarata problema a omului e ca a ramas singur .
Incepand cu protestantismul , continuand cu revolutia franceza si TERMINAND(?) cu Nietzsche care a afirmat ca GOT ist tod , marxistii, precum si epigonii lor (simone de beauvoir, derrida , sartre , foucault etc. DAR noii ideologi ai existentialismului deconstructiei, drepturilor homosexualilor/lesbiene, cultului victimei,marginalilor , criminalilor , marginalilor , evadarii din realitate in lumea viselor - dupa care "functionam" de ceva vreme , omul a pierdit ordinea in care a trait , ordinea Biblica in care totul avea un inteles ierarhie, si o unitate.
In statul laic omul a devenit adevaratul si singurul sau stapan care nu vrea si nici nu poate sa isi infraneze poftele/slabiciunile sub imperative doar juridice(constrangerea penala)sau moralitatii masei care e inconseventa si influentabila . omul are nevoie si de "altceva "si o simte insa o cauta in cele enumerate de tine .
Suntem precum un vapor in timp de furtuna permanenta , iar capitanii se schimba in permanenta si fiecare se duce in alta directie , iar calitatea lor e tot mai slaba.
Pe cale de consecinta relitatea devine tot mai sumbra , omul insa in loc sa lupte isi pierde increderea (multi sunt influentati sa devina de multe ori victime de o parte a literaturii, muzica,filme , politic-E CRIZA -criza e inerenta capitalismului .au fost si vor mai fi dar ne este prezentata de parca e invazia mongola),si cauta "solutiile"(refugiereea in ireal , in materialism, infractiuni etc.)
Totusi eu sunt optimist!
Acum termin , insa te rog sa ma contrazici daca vezi altfel lucrurile .
p.s scuze ca am scris asa mult.

Ioana C. spunea...

bun titlu:and again,cred ca ne tot intoarcem la filmul asta ca la ceva din noi care a ramas nedescoperit,e probabil un soi de autoanaliza,cu sau fara raportare la vicii in sensul propriu.

Anonim spunea...

pe mine una ma fascineaza modul in care este realizat. si modul in care, asa cum ai spus si tu, te face sa te intorci sa descoperi ce nu ai aflat pana acum...

Ale spunea...

adrian sunt de acord cu tine insa esti constient ca ai vorbit la un mod prea general, nu?
concluzia trasa de tine se poate aplica unui esantion destul de larg insa nu total. :) in rest da, intrutotul de acord:)

Anonim spunea...

Eu am specificat chiar " ab initio " parerea la care am ajuns dupa un indelungat studiu( si totusi realizez cat de putin stiu ) ca adevarata problema e absenta sau separarea de spiritualitate.
restul sunt(le consider) deviatii care decurg din acesta lipsa.
daca vei citi pe toynbee, djuvara, spengler,weber, etc. ptr un caz concret-ridicarea si decadenta romanilor -TH. Mommsen-istoria romana(primele 3 volume) vei ajunge la aceeasi concluzie-in momentul in care poporul incepe sa nu mai creada in spiritualitate, in zei, Dumnezeu , ceva mai presus decat el , incepe decadenta cu efectele ei(printre care si cele din film).
eu incerc in orice sa ma apropiu de sursa si nu de efecte, ma intereseaza privirea de ansamblu.
Oricat de mult vom incerca sa rezolvam unele probleme vor apare altele.
Cat perora Dostoievski impotriva nihilistilor , au disparut demult , ca mai apoi sa apara betniks , hippsters , hippies ,...acum "emo" .
ce au toti acestia in comun ???-neincrederea(lato sensu),respingerea, civilizatiei vestice cu originile ei elenistice,a barbatului alb(marele opresor) si cautarea raspunsurilor ,a unei lumi proprii egalitatare,in care totul e posibil sau dupa chipul fiecaruia , a unei credinte in
droguri , violenta, sex etc.
Iti recomand cu caldura Jack Kerouac-Pe drum(aparuta la polirom)e deosebit de edificatoare ptr oricine(in special ptr tinerii mai neconformisti) vrea sa inteleaga "trairile" acelei generatii "nebune" pe care s-au "fundamentat" generatiile deviate urmatoare .
Nu m-am mirat cand am descoperit ca in carte(Pe drum) se vorbea de doar 2 filosofi -Nietzsche, schopenhauer priveau cu dezgust actuala civilizatie "putreda" si perdanta.


Citeam in alexis de tocqueville(despre democratie in america vol 1) cu stupoare ca in `1600 in massachsets adulterul era pedepsit cu moartea.(era si un film cu demi moore despre asta)acum nu mai e infractiune, in concordanta cu indepartarea de "faith"(dreptul intotdeauna urmeaza moravurile societatii).rezultatul mult mai mult adulter privit mult mai ingaduitor.

Intr-un tratat de drept civil roman din 1928 citez" prima conditie ptr. validitatea casatoriei - deosebirea de sex.Aceasta conditie nu e enuntata de lege , PENTRU CA ESTE ATAT DE EVIDENTA(sublinierea mea), intrucat nu mai are nevoie sa fie consacrata in mod expres".
Sa vedem ce vom citi in tratatele viitoare de dreptul familiei in anii urmatori avand in vedere evolutia "drepturior" homosexualilor.

Acum cativa ani citeam ca organizatiile de pedofili(ai citit bine, probabil ca au si personalitate juridica)cereau reducerea limitei de varsta ptr. actele sexuale cu minori.(in Romania in prezent este de 15 ani).
sa ne astepatam la o reducere si aici odata cu noul cod penal ?

Scuze din nou ca m-am intins atat de mult. Daca ai alte opinii, rectificari la ceea ce am scris te rog scrie .le voi citi cu placere.
O zi placuta iti doresc !

Ale spunea...

ahh adrian e o placere sa iti citesc opiniile si, cu cat citesc mai mult, cu atat constat ca ai dreptate. cu toate ca faza cu organizatiile de pedofili m'a lasat perplex. multumesc pentru cartea pe care mi'ai recomandat'o, o sa o citesc cat de curand posibil:)
o zi buna si tie:)

Cineva spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Anonim spunea...

tu cunosti filmul o dah!! unde v-ati cunoscut??

Ale spunea...

ahh rares nu fii rau:P cunoaste filmul in sensul ca l'a vazut de multe ori:)

giuly spunea...

pfff...cred ca unul din putinele filme care m-a socat. mai este si ala Seven Pounds . destul de interesant si ala :)

Ale spunea...

trebuie sa recunosc ca pe ala nu l'am vazut:-s... insa o sa il vad cat de curand:D

Anonim spunea...

deci nu stiu cum sa va spun dar eu cunosc filmul acesta de vro 5 ani...l-am, vazut de 15 ori dintre care 5 ori sub influenta "drogurilor"narcotice....filmul prezinta urcusuri si coborasuri...eu unu nu pot sa-mi fac o idee despre film pentru ca de fiecare data a fost altfel a avut alta logica si alta poveste...dak stai sa privesti din perspectiva fiecarui personaj ai putea sa privesti viata din foarte multe perspective.la suprafata filmul prezinta decaderile omului asupra drogurilor...filmul privit de un drogat incepator l-ar putea face sa se lase...dar in adancimea luifilmul prezinta mai multe perspective shi face o trecere nevazuta de la avioane de hartie shi vara calduroasa la o iarna grea cu tot felul de intampinari grele.........oricum din foarte multe concluzii care le-am tras din filmul asta....una mi-a placut mai presus de toate......iarna nu e la fel de marfa shi distractiva decat vara...vara ruleaza:))

robEarth spunea...

"sunt de parere ca esti singurul film pe care l'am vazut pana acum care ilustreaza intr'o maniera foarte clara, practic iti arunca in fata imagini si trairi, caderea in dizgratie a omului in toate modurile posibile... Decaderea umana. De la droguri, la mass-media,gambling, iubire, bani, sex, obsesie, dezamagire... toate "drogurile" societatii... absolut tot se gaseste in acest film." eu iti recomand Trainspotting, atat filmul regizat de Danny Boyle, cat si cartea scrisa de Irvine Welsh.

robEarth spunea...

Adrian, m-ar ajuta foarte mult daca ai preciza predicatul acestei propozitii:
"DAR noii ideologi ai existentialismului deconstructiei, drepturilor homosexualilor/lesbiene, cultului victimei,marginalilor , criminalilor , marginalilor , evadarii din realitate in lumea viselor - dupa care "functionam" de ceva vreme , omul a pierdit ordinea in care a trait , ordinea Biblica in care totul avea un inteles ierarhie, si o unitate."
Si inca o mica rugaminte, cu riscul de a fi mult prea exigent, ai putea pipera ideile cu putina ordine logica?

Anonim spunea...

Sigur , domnule RobEarth voi face , sau macar voi incerca.

Raspund puctual:

1)Fraza incepe mai "inainte" -Incepand cu protestantismul...
2)"dar" era o subliniere (nu am inceput de acolo) .
3)predicate - "pierdut" ,"avea"
4)va rog sa ma scuzati ptr. greseala "a pierdit" si poate ptr altele.
5)ordinea logica .

Intai imi cer scuze daca nu m-am facut inteles de dvs, vina imi apartine in totalitate .

Apoi trebuie avut in vedere ca ceea ce a fost scris este o modesta condensare a literaturii citite(politica, religie, filosofie, economie,drept, istorie etc) a cercetarilor proprii , si o "rudimentara "experienta de viata , ceea ce e mai greu decat sa alcatuiesti un "tome" in care sa tratezi detailat tot ceea ce stii.

Ptr. a nu gresi(din nou in expunerea care se doreste a fi logica ) mi-am citit inca o data "pledoaria" (de care sunt multumit, nu regret expunerea ei , nu am jignit pe nimeni)in care am incercat sa explic (din pdv. meu de vedere dar si a multor alti oameni mult mai capabili decat mine care mi-au "deschis ochii" ),

ca toate "deraierile" umane ,actuale dar si trecute provin de la :

LIPSA credintei(in God,in zeii etc),
a nerespectarii oranduiri in societate ,
a moravurilor,
traditiilor existente la inceput,
(exemplele cele mai concludente si usor de verificat,civilizatia greaca , romana - a se citi istoria romana de mommsen, sau ptr. civilizatia "europeana" Sf. Augustin sau Erasm din Rotterdam, civilizatia americana- Tocqueville, Ortega y gasset, Toynbee, Spengler, Djuvara, Weber ),

URMATA de influentarea,apoi impunerea puterii "marginalilor" (homosexuali,feminism homoxesuali etc.), "dirijati" de cvasifilosofi gen Sartre, Derrida etc asupra majoritatii.{exemplele sunt ptr. civilzatia noastra-occidentala}.
Cu alte cuvinte ,se incearca influetarea, schimbarea , interpretarea :
Credintei,(cat de straini suntem acum de perceptele Bibliei?
odinioara Biblia statea la baza legislatiei civile , penale ),
Traditiilor,
Moravurilor,
Oranduirii societatii astfel incat sa participe si "impurii" la guvernare ,
ramasitelor elitei dar in special asupra majoritatii aflate in deruta si mereu influetabila .
REZULTUL? -disparitia normalului(INCEPAND CU CEL RELIGIOS) asa cum a fost "odinioara" si aparitia atotputernicului RELATIVISM si a neincrederii.

Relativism pe care omul il simte si cauta raspunsul , apropierea de ceea ce lipseste si nu mai poate fi gasit (regasit).

Persoanele slabe, foarte slabe, in special tinerii cauta respunsurile la "lipsa"(adica credinta in "ceva" superior care e mereu alaturi de noi si da sens vietii) pe care o constientizeaza , lipsa care ii afecteaza dar e in acelasi timp intinsa ca o plaga peste toata societatea , devenind victime asemeni cele exprimate in film .

post scriptum 1.

Un fir logic , domnule RobEarth , in cele ce am scris exista doar daca priviti lucrurile plecand de la o comparatie intre Biblie,istoria civilizatiilor , dreptul pozitiv de la noi(romania) precum si european , filosofie teoria politica .

Nu va ascund ca eu insumi am avut multe nelamuriri pana cand dupa multa truda ,am inceput sa vad lucrurile astfel .

Inchei spunand ca , evident e un mod de a vedea lucrurile imbratisat de o anumita parte a oamenilor (ma refer la intelectuali) si bineinteles neinteles si de neacceptat ptr multi(tot intelectuali) altii.

p.s. 2 scuze anticipat daca pe alocuri am fost eliptic.

O seara placuta!

robEarth spunea...

well, crede-ma ca am citit si eu ce ai scris mai sus. tot nu fac conexiunea. spunand intro fraza "DAR noii ideologi ai existentialismului deconstructiei, drepturilor homosexualilor/lesbiene, cultului victimei,marginalilor , criminalilor, marginalilor, evadarii din realitate in lumea viselor - dupa care "functionam" de ceva vreme"
asta e o enumerare fara sens in cazul acessta.. pt ca nu imi spui ce e cu enumerarea, care e o conditie a unei propozitii cu ro de apozitie. in cazul in care ai fi vrut sa spui ca functionam dupa "deraieri umane", cuvantul dar nu isi are locul in lipsa predicatului corespunzator sau a unei alte propozitii explicative cum ar fi "dar, avand in vedere, noii ideologi etc.."
iar in cazul in care ai dori sa afirmi ca noi functionam dupa niste "deraieri umane", permite-mi din nou sa te corectez, aceste deraieri pe care tu le amintesti mai sus nu sunt motorul functionarii noastre, ci doar rezultate ale functionarii noastre.
(nu comentam de redactarea neigrijita, asta e de inteles fiind o lume virtuala, chiar pot intelege cand e vba de o greseala de tastatura, nici nu comentez aici pt a jigni pe cineva, sau ceva asemanator, imi cer scuze daca am facut asta)
eu unul am inteles ideea ta, sincer(ca deh, cu asta ma ocup). doar ca iti recomandam o ordine logica, aici ma refeream stirct la rationament (vorbit, in cazul de fata scris) Repet, era o recomandare. o seara buna si tie!

Anonim spunea...

Buna seara RobEarth !
Ma bucur ca ai revenit cu precizarile necesare si cred ca acum am inteles ceea ce voiai sa emendezi.
Intr-adevar am gresit cu acel "dar"
Imi cer scuze.
Wish you a wonderful week-end !

robEarth spunea...

un weekend placut si tie, domnule adrian!

Ale spunea...

adrian, mi se pare mie sau ai ceva cu homosexualii?